Okul

Okul Öncesi Eğitimde Yapılan Yanlışlar ebeveynler olmak üzere çocuğun eğitiminde rol alan tüm yetişkinlerin bu dönemde çocuklara karşı sözel ya da sözel olmayan davranış ve uygulamaları çocukların yaratıcılıklarını olumlu ya da olumsuz yönde etkiliyor.

Yetişkinler olarak ,yaptığımız her eylemi düşünerek gerçekleştirmeliyiz. Bu noktadan hareketle okul öncesi eğitimde yapılan yanlışları aşağıda inceleyebiliriz:

1- Yanıtını bilmediğimiz soruları geçiştirmek

Çocuklar daima en büyük soruları sorarlar ve bir cevap isterler. Cevap alamazlarsa günün birinde soru sormaktan vazgeçerler .Her küçük çocuk günde yüz kez «neden?» diye sorar. Merak çocuklarda tıpkı hayvanlarda olduğu gibi doğuştan var. Yetişkinler bazen çocukların çok soru sormalarından ya da sorulan soruların yanıtını bilmediklerinden çocukları geçiştirirler. Çocukların sordukları soruları yanıtlamak, yanıtını bilmiyorsak birlikte araştırıp bulmak onların ‘sorma-bilme’ dürtülerini bir başka anlatımla, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirecektir.

2- Boyama kitapları vermek

Birço anne babadan duyarız: “Benim çocuklarım boyama kitaplarına bayılıyor.” Ne var ki, çocuklar kendileri için doğru ve zararlı olanı ayırt edemezler. Sevdikleri şeyler her zaman onlar için iyi olmayabilir.Yapılan araştırmalar, boyama kitapları kullanan çocukların yarıdan fazlasının yaratıcılıklarını ve ifade özgürlüklerini kaybettiklerini, katı ve bağımlı hale geldiklerini ortaya koyuyor. Boyama kitapları yerine, eğitimcilerin çocuklara daha farklı ortamlarda deneyimler sunarak onların düşünmelerini  sağlamaları bilimsel açıdan daha uygun bir yöntemdir.

3- Zaman sınırı koymak

Çocuklar okul öncesi dönemde başta oyun olmak üzere gerçekleştirdikleri etkinliklere yoğunlaşarak sürecin tadını çıkarmayı severler.Yetişkinlerin çocuktan yaptığı etkinliği bir an evvel tamamlamasını istemek yerine, ona ekstra zaman vererek çalışmasını, analiz etmesini ve yeni olasılıklar düşünerek detayları fark etmesini sağlamak yaratıcılıklarını destekleyecektir.

4- Kendi bildiği yöntemi dayatmak

 Bir işi yapmanın onlarca, hatta yüzlerce farklı yolu var. Çocuğa bir şeyi yapmanın tek bir yolunun olduğunun söylenmesi, yeni yolların aranması isteğini öldürür.Onların denemeler yapmasına fırsat vererek kendilerinin çözüm üretmesini sağlamak oldukça önemli.

5- Kapalı uçlu sorular sormak

Ailelerin çocuğa “Bunun adını söyleyebilir misin?, Çiçeğin rengi nedir?” türünden yanıtı “evet, hayır” ya da kesin bir gerçekliği ifade eden kapalı uçlu soruları sıklıkla sormaları çocukların belirli kalıplar dışına çıkarak düşünmesini engeller. Oysa ki, “Bu resim hakkında neler söylemek istersin?, Sihirli güçlerin olsa ve her şeyi yapabiliyor olsaydın, ne yapardın?” gibi açık uçlu sorular sormaları çocukların farklı düşünmelerini sağlayacaktır.

6- Yaptığı resim hakkında tahminlerde bulunmak

‘Küçük Prens’ adlı kitapta, yetişkinler çocuğun çizdiği, boğa yutmuş yılan resmini şapkaya benzetirler ve çocuk, “Bu yetişkinler de hiçbir şeyden anlamıyor” der. Çocuğun yaptığı resim hakkında “Bir kuş resmi mi çizdin ?” gibi sorular sormak sizin resim hakkındaki anlayış eksikliğinizi ortaya çıkaracaktır. Dolayısıyla çocuğun yaptığı resmi tahmin etmeye çalışmak yerine, “Yaptığın resimden bana söz etmeni istiyorum” diyerek özgürce anlatması için izin verilmeli.

Detaylı Bilgi İçin Arayınız

TEL: 0216 395 07 07

E-mail: info@zeynepsahika.com

Detaylı İletişim Bilgisi İçin Tıklayınız. 

The post Okul Öncesi Eğitimde Yapılan Yanlışlar appeared first on ZEYNEP ŞAHİKA ANAOKULLARI | Tuzla Anaokulu, Aydınlı Anaokulu, Esenyalı Anaokulu, Anaokulu, Kreş, Kreş Anaokulu, Anaokulu Kreş, Yaz Okulu, Yaz Kampı, Anaokulu Kayıt, Kreş Fiyatları, Özel Anaokulu Fiyatları, Çocuk Evi, Anasınıfı, Yuva, Okul Öncesi, Özel Anaokulları, Okul Öncesi Eğitim, Özel Okullar, Kampüs Kreş, 5 Yaş, 6 Yaş, En İyi Anaokulu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bizi Arayın